מנדי פרומר
איך עושים פרסום חרדי טוב?
התשובה היא - בדיוק כמו שעושים פרסום חילוני טוב.
אנחנו צריכים לצאת מנקודת הנחה שאנחנו לא מדברים עם חרדים, אלא עם בני אדם. ויש הבדל תהומי בין שתי הגישות.
כי חילוני וחרדי לא מדברים באותה שפה, לא חיים אותה תרבות, לא מעריצים אותם אנשים, לא מאמצים אותן מניירות.
אבל בני אדם תמיד רוצים אותו דבר.
ילד מעדיף לאכול מעדן על פני קציצה, לא כי הוא אביר אמיץ אלא כי הוא ילד.
אמא רוצה שהילד שלה יהיה בריא ויתלבש יפה, לא כי היא חילונית אלא כי היא אמא.
אבא מעדיף לשלם פחות על מזון ותקשורת לא כי הוא חרדי אלא כי הוא עובד (או לומד) קשה בשביל הכסף שלו.
כמובן, אי אפשר להתעלם מהשוני בין העולם התרבותי של הצרכנים ולפעמים אפילו בין המוצרים שחלקם ייעודיים לחילוני או לחרדי, אבל זה עניין לדיון אחר.
במאקרו, אנחנו רוצים ומוכרים אותו דבר. רק בכלים שונים ושינויים קלים בשפה, אם בכלל.
זה מה שאנחנו אמורים לעשות, בכל אופן.
זה הרי לא סוד שלא אחת הפרסומות החרדיות הטובות עדיפות בהרבה על מקבילותיהן החילוניות. כי אנחנו, לא יכולים לעשות מניפולציות. אנחנו צריכים לדבר פשוט, ברור, נקי - ישר ללב של הצרכן. ואת זה אנחנו עושים.
או אמורים לעשות, בכל אופן...
פרסומת טובה באמת תדבר עם האדם, לא עם ההגדרה שלו.
פרסומת חרדית טובה באמת תדבר גם אל צרכן חילוני.
אולי אפילו תזכה בפרסים.
ונסיים באווירה חרדית:
יהי רצון מלפניך, שנדע בפני מי אנחנו עומדים, שנזכור תמיד עם מי אנחנו משוחחים ושנזכה לעשות פרסומות סוף.
יום חמישי, 24 בדצמבר 2009
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה