יום שני, 17 באוגוסט 2009

עלון "בדרך" ה18 יוצא לדרך!



הגליון הנוכחי של "בדרך" הוא הגליון ה-18. "בדרך" יוצא לאור בע"ה מדי שבוע ומופץ בעשרות אלפי עותקים בקרב הנוסעים בקווים היעודיים של אגד היוצאים מירושלים ומבני-ברק לריכוזים החרדיים השונים. באחרונה הוחל בהפצת "בדרך" גם בקווים היעודיים בשרות העירוני בירושלים, להולכי דרכים וכן בשכונות אחדות בבני ברק.

"בדרך" כשמו כן הוא. הוא נועד לתת בידיו של הנוסע בקווים היעודיים חומר קליל שעניינו נוסעים ונסיעות. הציווי של "ובלכתך בדרך" חל גם על מי שנוסע בתחבורה ציבורית. הנסיעה העירונית, כמו גם הבינעירונית, כרוכה ב"בילוי" משך זמן כזה או אחר בהמתנה לאוטובוס ובנסיעה עצמה. העומס בכבישים וההמתנה, הכפויה, ב"פקקים" נוטלים מאיתנו לא מעט זמן. העיון בדפי "בדרך" על מדוריו השונים ממלא אחר צורך שהתעורר.

"בדרך" הציב לעצמו יעד – להעמיק את חובת הציות לחוקי התנועה ואת המודעות לזהירות בדרכים. חוקי התנועה, תקנות התעבורה, רמזורים ותמרורים אינם בגדר "עצה טובה" בלבד. אלה כללים חיוניים כדי להימנע מסכנת הדרכים הפיזית האורבת לנו על כל שעל וצעד. במדור העוסק בכך, "שתוליכנו לשלום", אנו מרכזים, מדי שבוע, פסיקה הלכתית הנוגעת ישירות לחובת הזהירות בדרכים.

בימים אלה חוזרים עשרות אלפי תינוקות של בית רבן לחבוש את ספסלי תלמודי-התורה ומוסדות החינוך השונים. רבים מאוד נעזרים בתחבורה הציבורית כדי להגיע לבית-הספר, או חזרה לביתם. רבים מהם עושים את דרכם רגלית לבית תלמודם וממנו. אלה וגם אלה מחוייבים לכללי זהירות ולהתנהג בהתאם לכללים.

גדולי דורנו מרנן ורבנן שליט"א קבעו את הצורך בהקניית והטמעת כללי הזהירות בדרכים משום חובה הלכתית המוטלת על הורים ומחנכים כאחד.

אנו קוראים להורים ומורים, רבנן ותלמידהון, אנא, התנהגו בדרך כהלכה; לכו בזהירות; תגלו עירנות בעת עלייתכם וירידתכם מהאוטובוס; הביטו כה וכה לפני שאתם עוברים כביש; אל תחצו אלא במעבר חצייה; מוטב לאבד רגע בחיים מאשר לאבד, חלילה, את החיים ברגע.

ופניה אישית גם לנוסעים הבוגרים. בעלוני "בדרך" מאז הופעתם מתפרסמת מדי שבוע רשימתו של נהג אגד, שומר תומ"צ, במדור שכותרתו "ממושב הנהג". ברשימותיו הוא מצליח להעביר לנו, הקוראים, "משהו" מחוויותיו של נהג המסיע מדי יום ביומו מאות נוסעים. כבדה היא עד למאוד האחריות המוטלת על כתפי הנהג לשלומם של עשרות נוסעים בכל נסיעה. הרבה מטלות מוטלות עליו. הישיבה ליד ההגה והסעת האוטובוס במיוחד בעומסי התנועה הקיימים – דורשת מאמץ גדול וריכוז מירבי. אנו משמשים פה לאוחזים בהגה ומבקשים מציבור הנוסעים לגלות הבנה מירבית למלאכה האחראית והקשה המוטלת על הנהג. אנא התחשבו בנהג. התופעה של אלימות פיזית או מילולית כלפי האוחזים בהגה, פסולה ומגונה מכל וכל. אין שום מקרה המצדיק זאת!

אל תרגזו בדרך!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה