יום שני, 24 בנובמבר 2008

שיעור ב-Cross brand

Cross brand היא אסטרטגיה חוצת מותגים שמטרתה ליצור מעטפת תקשורתית אחידה למספר מותגים שונים.
תארו לעצמכם את המשימה הבאה: לפרסם יחד כמה מותגים בתחום הכביסה (קליה - מתמחה בהסרת כתמים, קולון - אבקת הכביסה הטובה ביותר, קלגון - למניעת נזקי אבנית במכונת הכביסה, כולם מביתReckitt Benckiser ) כשהקשר בניהם הוא קשר עקיף בלבד. המטרה היא להעביר בחדות את המומחיות וה-USP של כל מותג, ולמצוא למותגים הללו "מטרייה תקשורתית" אחידה ואמינה, שתוכל לתקשר את המסרים השונים בבירור ובעוצמה כמהלך Cross brand, ולנגוע כמה שיותר בצרכן הפוטנציאלי (וכל זאת - בלי להראות נשים, בלי טלוויזיה ואינטרנט, כמובן)

ציד התובנות
אז יצאנו לרחוב, שאלנו נשים וגברים, והתחלנו לחפש רמזים: מהם הרגלי הכביסה במגזר החרדי? (המון כביסה, לעיתים - כמה מכונות ביום) מה חשוב לאמא החרדית ? (שלא יהיו כתמים, שהילדים יהיו נקיים ומטופחים) מה ניתן לאפיין כהנהגות שונה יחסית במגזר? (כמות גדולה מאוד של בגדים לבנים, שימוש נרחב במכבסות, לניקוי חליפות)...
מכבסות!

מפעילים ת'מכונה
המכבסה היא כתובת יחידה שתחתיה ניתן לקשור מסרים אחדים בתחום הכביסה, היא מקום שנתפס ככתובת למקצוענות בתחום, משתמשים בה המון במגזר בגלל השימוש התכוף בניקוי יבש, ו... היא גם יכולה להפוך לפלטפורמת קד"מ מצוינת!
מכאן והלאה המלאכה נעשתה קלה יותר, אבל למה לספר לכם.
צאו לרחוב, ותמצאו בכל מכבסה חרדית את קמפיין השטח הגדול של קליה, קולון וקלגון - "בעלי המכבסות ממליצים", תשמעו מבעל המכבסה מילה טובה על המותגים, ואולי גם תקבלו דוגמית לניסיון.




תגובה 1:

  1. ע"ע ניקול כמותג מטריה לצרכי הבית השונים...ניהול קטגוריה חכם בהכרח מגדיר קשר בין מותגים. לא תקנה פסטה בלי לקנות רוטב מתאים. לא תקנה סבון לכלים בלי כפפות לידיים וכן הלאה וכן הלאה...

    השבמחק