יום חמישי, 4 בדצמבר 2008

פשקוויל? סוג של ניו מדיה בשבילי

עדי אורן


הכל התחיל לפני שלושה חודשים בערך. המאמנת העסקית שלי קישרה אותי עם מאיר גל כדי שאוכל לפגוש אותו ולהציע לו את תכנית ההכשרה בפרסום שפיתחתי ושאני מעבירה למח' ניהול לקוחות. איך שהיא אמרה את השם "גל אורן" הייתי סקפטית שלא לומר די מאוכזבת. "מה הסיכוי שמשרד פרסום חרדי ישקיע זמן וכסף בפיתוח מקצועי של העובדים שלו?" חשבתי לעצמי.
אחרי שמדדתי את כל החולצות המכופתרות היטב שלי ( חבל שאני מדברת בלשון רבים. יש לי בדיוק אחת כזו) והסרתי מהמצגות שלי תמונות פרובוקטיביות (שוב שאני מדברת בלשון רבים. הייתה אחת כזו) קבעתי פגישה ב"גל אורן".
בבית הכנתי נאום שלם על חשיבות תוכנית ההדרכה: למה חייבים לעשות לתקציבאות יישור קו מקצועי וכמה חשוב זה לקחת פסק זמן מהשוטף כדי להפסיק את ההתנהלות האוטומטית ולהתחיל לחשוב. להפתעתי ולפני שהגעתי לאמצע הנאום קיבלתי ממאיר ואורן GO (הדרישה היחידה והלגיטימית שקיבלתי הייתה לקבוע יחד מדדים להצלחה).
"אל תתלהבי. עכשיו מתחילה עבודת הסינון וההתאמה" הזכרתי לעצמי. "מחקרי שוק, מציאת פתרונות שיווקים וחיפוש תובנות של ממש הם המטרה של משרדי פרסום במגזר הכללי אבל בטח הפרסום למגזר החרדי הוא פחות מעמיק".
אז זהו שלא!
דווקא העובדה שהמדיה מסתכמת בפרינט ורדיו, גורמת למשרד למצוא פתרונות שיווקים אמיתיים ועמוקים כדוגמת פרוייקט המכבסות לרקיט בנקיזר (הרחבה בפוסט של מתן).Problem solving אמיתי שלא מסתפק רק בקופי מבריק (לא שאני ממעיטה בחשיבותו של קופי מבריק אבל תודו שזה לא תמיד מספיק).מה שאני מנסה לכתוב זה שאין הבדלים במודלים המחקריים, בצורת החשיבה והתהליך האסט' ובטח ובטח בניהול הלקוחות. בהיבטים הללו זו בדיוק אותה הגברת בשינוי אדרת גם אם האדרת היא שחורה.
ניפגש, בעזרת השם כמובן, במפגש הבא.

נ.ב. ההבדל היחידי שהרגשתי בו קשור לקבלת הפנים. נטע אלימלך, שתזכה לחיים ארוכים, מביאה לנו לכל מפגש מטעמים. צדיקה.


3 תגובות:

  1. 1. כתבה בכותרת פשקוויל והיא לא מתכוונת אלי.
    2. קוראים לה אורן והיא לא קשורה לאורן מהמשרד.

    אז מה?
    סתם באה לפרגן למגזר?
    אני בעד.
    מפרגן לה.

    השבמחק
  2. יו, נשמע כמו חוויה אנתרופולוגית מרתקת.
    יש להם של הכל כמו משרד רגיל? טראפיק-תקציבאות פלניג וכאלה, או שהכל שכונה?

    השבמחק
  3. דווקא גל אורן הוא מלך השכונה במגזר...
    או במילים אחרות, הוא היותר מקצועי מבין המשרדים המגזריים ואכן הפלא ופלא כל המחלקות נמצאות במקומם... בדיוק כמו בכל משרד אחר. ממש אנתרפולוגיה במיטבה!

    השבמחק